10 Miles van Antwerp I Did it! + win

Ik denk dat het idee ergens in december ontstaan is, om een sportieve uitdaging te kiezen om zo de kilometers die ik loop wat op te hopen en niet tot aan de 5 km te blijven lopen. Zonder uitdaging vond ik niet altijd de juiste motivatie en zo kwamen de 10 miles naar boven. Samen met mijn broer, schoonzus en man gingen we onze sportiefste kant gaan tonen in Antwerpen.

Mijn sportiefste prestatie ooit

En aangezien sportief ook maar sportief is, koppelden we er een leuke zaterdag aan vast. Eerst wat kuieren op de Meier, wat shoppen, lekker eten en drinken. Een ontspannende dag met misschien net iets te veel kilometers in de benen. Oeps.

Zondag werd ik toch wel wakker met wat kriebels in de buik. Ik wist wel dat ik de kilometers ging aankunnen maar had meer zenuwen voor de tijd die ik ging neerzetten. En de tunnel, de Konijnenpijp ja die speelde ook mee. We hadden hem zaterdag met de auto gedaan en ik moest toch even slikken. Ja, ik weet het, tijd is niet belangrijk het gaat eerder over het realiseren en halen van je sportieve prestatie maar eerlijk daar ga ik niet mee akkoord. Mijn doeltijd voor ogen was 1 uur 42 minuten, mijn streefdoel. Naarmate de dagen voor de wedstrijd slinken werd 1:42 al 1:39. En of ik motivatie had.

Om de spanning er helemaal in te houden zijn we eerst gaan kijken naar mijn man die de 5 km aflegde in een waanzinnige tijd! En eindelijk was het de beurt aan ons. Een leuke belevenis om deel te mogen uitmaken van zo’n sportevenement, om samen met 23000 anderen aan de 10 miles te starten. Het begon gelijk pittig met de Kennedy tunnel en ik trapte al gelijk op mijn adem. Omhoog lopen is niet aan mij weggelegd, viel dat even tegen. Misschien had ik me toch iets anders kunnen voorbereiden dan enkel altijd plat te lopen. Maar het is ongelooflijk hoe de toeschouwers je aanmoedigen, hoe ze je helpen om de kilometers te vreten en om vooruit te zweven. Toen ik uit de tunnel kwam leek ik wel spontaan te sterven, tot aan de finish. Ik wist niet dat 500m nog zo ver was. But I did it. 1 uur 39 min 01 seconden.

Wat nu?

Trainen zonder doel lijkt niet voor mij weggelegd, dan dalen de kilometers en de motivatie. Dankzij de Start 2 run app ga ik werken aan de voorbereiding van de 1/2 marathon. Ergens in september of oktober gaan we deze proberen tot een goed eind te brengen. Het voorbereidingsschema ziet er alvast haalbaar uit en dat geeft vertrouwen. En dan kom je bovendien op een moment waarop je hoopt anderen te inspireren, waarop andere mama’s ook beslissen dat zij wat tijd nodig hebben om hun sportieve zelve te vinden!

WIN

Ben je geïnspireerd door mijn verhaal? Ik mag hopen van wel! Ik mag 5x een code weggeven om zelf een trainingsschema te krijgen van Start 2 run voor de afstand die jij wilt bereiken! 5km, 10km of wil je net zoals mij mee trainen voor een halve marathon? Comment op dit bericht en like mijn Instagram en of Facebook pagina en win….

lopen

10 miles 10 miles

Beestige groeten

Ook leuk om te lezen

25 comments

  1. Wauw! Super goed gedaan! Je verhaal is heel herkenbaar, ik blijf ook een beetje zo bij de 5 km hangen. Ik wil zeker trainen voor 10 km en Evy zou me daar goed bij kunnen helpen!

    1. Super goed gedaan!
      Lopen is de enige sport die mij echt gebeten heeft.
      Ik ben reeds op de helft van het beginnersschema en ik vraag me af wat ik hierna moet lopen. Het schema van 10 km? of duurtraining?
      Alvast top gedaan en succes met je halve marathon!

  2. Na zwangerschap en ondertussen twee-jarige peuter had ik een motivatie nodig om terug iets aan mijn conditie te doen. (Alhoewel rennen achter mijn schat ook al wel wat beweging is ☺) Voor mij zou de 5km al een hele uitdaging zijn aheum. Knap van jou die 10miles!!

  3. Zou dit dan eindelijk het laatste zetje zijn wat ik nodig heb?
    Ik doe mee…ik wil dit ook! (Maar ehhh ik begin dan wel bij 5 km denk ik ; )

    Ps: knap gedaan zeg, succes met je nieuwe uitdaging!

  4. Je blog is altijd fijn om te lezen en ook dit verhaal vind ik weer herkenbaar. Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en al even lang zoek ik de motivatie om weer beginnen te sporten. Hopelijk kan dit me weer wat motiveren.

  5. super goed gedaan en echt een mooie tijd. Voor wat motivatie: halve marathon van Brussel is superleuk (begin oktober) maar wel zwaar (Brussel is dus niet plat :-D) of de halve marathon van Eindhoven (8/10)…ik ga de volledige lopen, dus ik kan niet vertellen hoe die is. Maar naar wat ik al gehoord heb, moet het ook een superleuke zijn.

  6. Wat goed! Ik heb 2 jaar geleden de 5 km hiermee kunnen volbrengen, een mega prestatie voor een A-sportief type als ik…haha. Ik ga binnenkort eerst maar weer eens beginnen met touwtje springen ofzo, dan zien we daarna wel verder. Succes met het voorbereiden van de halve marathon!
    hillybillybeauty onlangs geplaatst…Nacomi Body Mousse Blauwe BosbesMy Profile

  7. Wat knap zeg! Ik zou het niet kunnen, moet zeggen ik heb de motivatie ook niet voor het sporten. Zeker niet nu ik zwanger ben en me toch al niet al te best voel. Heel veel succes met je volgende uitdaging!!

  8. Top van je! En dan nog een paar minuten er afknabbelen. Op naar het volgende level!

  9. Deze weekend zag ik manlief en een hoop vrienden aan het werk (of aan het lopen, beter gezegd) op de 10 Miles. De sfeer was enorm en het geeft me moed om m’n imago van couch potato van me af te schudden, en ook eens terug in actie te schieten. Dit duwtje in de rug kan ik daar absoluut bij gebruiken. Fingers crossed!

  10. Knappe prestatie op zo korte tijd. Mijn n uitdaging voor 2017 was ook 10 – 15 km kunnen lopen. Ik liep geen ten miles maar deed mee aan een plaatselijke wedstrijd de Lommel Sahara City Run. Voor mij werkt het ook het best om naar iets toe te werken. Dus voor 2018 wordt dat voor mij de 20km van Brussel . Een halve marathon dus. De app zou mij daar goed bij kunnen ondersteunen.

  11. Goed gedaan, zeg!!!! Je mag terecht trots zijn op jezelf 😉 Die tunnels zijn niet niks 🙂
    Op naar de halve marathon!
    Mrs Curly onlangs geplaatst…D-day.My Profile